KİŞİSEL GÜVENLİĞİNİZİ KORUMANIZ İÇİN ÖNERİLER


Güvenliğiniz İçin Sizin Yapmanız Gerekenler


Kişisel Bilgilerinizi Koruyunuz ve 3.Şahıslar ile Paylaşmayınız

Nüfus cüzdan bilgileriniz size ait özel bir bilgidir. Dolandırıcılar kullandıkları çeşitli yöntemlerde en çok bu bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle kimlik ve iletişim bilgilerinizi diğer kişiler ile paylaşmayınız.


3. Şahıslarla İletişim

  • Sizi arayan ve kendilerini avukat, polis, savcı, bankacı, sigortacı gibi tanıtan, sosyal medya/e-posta üzerinden arkadaşınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Dolandırıcıların, sosyal medya kanalları (Facebook, Instagram vb.) üzerinden bankalara ait görünecek şekilde tasarlanmış hesaplar üzerinden kimlik bilgilerinizi, şifrenizi veya bazı güvenlik sorularının cevaplarını (anne kızlık soyadı vb.) istedikleri bilinmektedir. Size ait banka hesabınızla ilgili bilgi isteyen, sizden bir nedenle bilmediğiniz bir hesaba para göndermenizi isteyen kişilere inanmayınız ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız.
  • BankPozitiften aradığını ileterek sizden bilgi almak isteyen TC Kimlik Numaranızı veya diğer kişisel bilgilerinizi isteyen kişilere bilgi vermeden http://www.bankpozitif.com.tr/mesajmerkezi adresinden lütfen bize yazın.
  • Güvenmediğiniz veya hakkında az bilgi sahibi olduğunuz internet sitelerine hesap numarası, kredi kartı numarası gibi finansal bilgilerinizi vermeyiniz.
  • Güvendiğiniz bilgisayarlardan işlem yapınız.

Genel kullanıma açık bilgisayarların ayarlarının, bilgilerinizi öğrenmek için ayarlanmış veya bu bilgisayarlara kötü amaçlı programlar yüklenmiş olabileceğini unutmayınız.

Bilgisayarınızı virüs ve kötü amaçlı programlardan koruyan uygulamalar ile güvence altına almanız önemlidir.


Anti-Virüs Kullanımı

Bankamız kişisel bilgilerinizi sizden e-posta yoluyla talep etmemektedir. Tanımadığınız kişilerden gelen e-postaları açmayınız ve e-postalarınızı virüs tarama programı ile kontrol ediniz. Kullandığınız anti-virüs programının güncelliğini sağlayınız.


Bluetooth Kullanımı

Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları Kabul etmeyiniz. E-bankacılık kanallarını kullanırken, Bluetooth uygulamasının kapalı olmasını sağlayınız. Daha fazla bilgi almayı asla ihmal etmeyin, sadece riskleri ve önlemleri bilirseniz güvende olabilirsiniz.


Gizlilik Kurallarımız

Sitemizi şahsi herhangi bir bilgi vermeden ziyaret edebilir, ürünlerimiz ve servislerimiz hakkında bilgi alabilir, kurumsal raporlarımızı okuyabilir, kariyer fırsatları ve diğer katma değeri olan hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz. Şahsi bilgi verdiğiniz takdirde, (adres, e-posta, telefon, faks, demografik bilgiler veya müşteri numarası gibi) bu bilgiler, sizin haberiniz veya onayınız olmadan ya da yasal yükümlülük altında bulunmadığı sürece diğer firmalara verilmeyecektir. Bu bilgiler, en yüksek güvenlik ve gizlilik standartlarımızla korunacaktır. Bu tür bilgilerin kullanım hakkı BankPozitif'e ait olacak ve bu bilgileri, çeşitli araştırmalarda ve değerlendirmelerde kullanabilecektir.


Bankamizin Web Sitesinin sahtecilik / dolandırıcılık amacıyla kullanıldığına dair şüpheniz varsa;

SMS, e-posta ve sosyal medya üzerinden yönlendirildiğiniz veya arama motorları üzerinden giriş yaptığınız web sitelerinin adreslerini ve sertifikalarını mutlaka kontrol ediniz. Resmi olmayan uygulama mağazalarından veya internet sitelerinden indireceğiniz uygulamalar nedeniyle telefonunuza virüs bulaşabilir. Ayrıca, telefon rehberiniz, size gelen SMS’ler ve bankacılık bilgileriniz ele geçirilebilir. Bankamız web sitesine, internet tarayıcısının adres çubuğuna "www.bankpozitif.com.tr" yazılarak erişim tercih edilmelidir.

Bankamızın web sitesinin kötü amaçla kullanıldığına dair bir şüpheniz oluştuysa http://www.bankpozitif.com.tr/mesajmerkezi adresinden giriş yaparak veya https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/BizKimiz/uyum adresinde bilgisi bulunan 7/24 ulaşılabilir telefondan bankamıza bildiriniz. En kısa sürede yetkililerimiz sizinle temasa geçecek veya durumu incele altına alarak gerekli güvenlik önlemlerini tesis edecektir.


Soru ve sorunlarınız olursa;

Ürün ve hizmetlerimize ilişkin tüm soru ve sorunlarınız için bize Mesaj Merkezi’miz üzerinden ulaşabilirsiniz. Mesajlarınız öncelikli olarak yanıtlanacaktır. Talebinizin devam etmesi durumunda, bankamız yanıt tarihini izleyen altmış gün içinde Türkiye Bankalar Birliği nezdindeki Bireysel Müşteri Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.