HABERLER


Sermaye Piyasası Kurulu’nun 28.03.2024 tarih ve 18 sayılı toplantısında alınan kararı ile Bankamızın faaliyet izinlerini, emir iletimine aracılık, işlem aracılığı, portföy aracılığı, bireysel portföy yöneticiliği, yatırım danışmanlığı ile aracılık yüklenimi suretiyle halka arza aracılık faaliyetlerini kapsayacak şekilde, genişletme talebinin onaylanmasına ve "servet yönetimi ve finansal planlama yapılması" yan hizmetinde bulunma talebimize ilişkin bilgi edinilmesine karar verilmiştir.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 22 Mart 2024 saat 24:00 ile 23 Mart 2024 saat 22:00 arasında Kurumsal sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 03 Şubat 2024 saat 11.00 ile 03 Şubat 2024 saat 15:00 arasında Kurumsal sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 08 Aralık 2023 saat 18:30 ile 08 Aralık 2023 saat 19:30 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.


Türkiye'nin Finansal Geleceği İçin Cesur Bir Adım Daha! PayFix BankPozitif’i Resmi Olarak Satın Aldı!

Türkiye’nin başarılı girişimcileri arasında yer alan Erkan KORK BankPozitif'i satın aldığını duyurdu. Değişen ve yenilenen finans sektöründe yepyeni bir vizyonu hedef gösteren Erkan Kork; “Yaptığımız her yatırım, attığımız her adım, ülkemizin ekonomik ve toplumsal geleceğini desteklemek için. Bu amacımızı ve inancımızı gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarımızda göstermeye devam edeceğiz.” dedi.

BankPozitif'in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Erkan KORK, “BankPozitif için vizyonumuz, finansal hizmetlerde yeni standartlar belirlemek ve buna öncülük etmek. Bu yatırım ile Türkiye’nin 100’üncü yılında, BankPozitif olarak ülkemizi hem yerel hem de küresel finans dünyasının zirvesine taşımaya kararlıyız. Türk ekonomisine olan sarsılmaz inancımız ve bu topraklardaki potansiyelin bilinciyle, yarının finansal ortamını bugünden şekillendiriyoruz. 100. Yılımızda, ülkemizin zengin tarihi ve kültürel değerleri ile birlikte güçlü ekonomik geleceğini de kutluyoruz. Bu satın almanın ülkemiz için yeni bir kilometre taşı olacağına inanıyoruz. BankPozitif olarak, bu dönüm noktasında ülkemizin ekonomik kalkınmasını desteklemek için var gücümüzle çalışacağız. Yenilikçi finansal çözümler, dijital dönüşüm projeleri ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine olan bağlılığımızla, Türkiye'nin 100’üncü yılında ülkemizin ekonomik büyümesine değer katmayı amaçlıyoruz. Bu konuda önceliğimiz, istikrarlı ve sürdürülebilir büyümeyi desteklemek için teknolojik ve inovatif yatırımları artırmak olacaktır. Türkiye'nin ekonomik yükselişine daha fazla katkıda bulunmayı ve bu süreçte ülkemizin küresel rekabette daha güçlü bir konuma gelmesi için finansal altyapısını güçlendirme misyonunu da üstlenmiş bulunuyoruz.

Yaptığımız her yatırım, attığımız her adım, ülkemizin ekonomik ve toplumsal geleceğini desteklemek için. Bu amacımızı ve inancımızı gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarımızda göstermeye devam edeceğiz.” dedi.


Erkan Kork gerçekleştirdiği yatırımlar ile fintek sektörü ve kullanıcılar için bütünleşik çözümler sunmaya devam ediyor.

Erkan Kork’un mimarı olduğu en büyük girişimlerinden biri olan PayFix, tek tıkla parayı yönetme, ödemeleri yapma, işlemleri takip edip, bakiyeyi kontrol etme imkanı sunarak fiziki karta ihtiyaç duymadan bilgisayar ve telefon ile para yönetimini sağlıyor. Uygulama 6493 sayılı kanun kapsamında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kuruluşu tarafından verilen Lisans ile Elektronik Para ve Ödeme Kuruluşu olarak faaliyet gösteriyor.

Daha önce yabancı yatırım bankası statüsünde faaliyet gösteren BankPozitif 2001 yılında Toprakbank’ın BankPozitif satın alan Cıngıllıoğlu ailesi, bankanın adını C Kredi ve Kalkınma Bankası olarak değiştirmişti. 2006 yılında İsrail’in önemli bankalarından biri olan Bank Hapoalim’in ortak olmasından sonra bankanın adı tekrar BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası olmuştu.

PayFix'in BankPozitif'i satın alması ile bankanın ortakları Tarshish Hapoalim Holdings and Investments Ltd. (Tarshish) ve diğer Tarshish grup şirketleri sahip oldukları payların tamamının satışını gerçekleşmiş oldu.


BankPozitif Türkiye'nin 100’üncü Yılına Yaraşır Bir Vizyon

BankPozitif, Türkiye'nin 100 yıllık görkemli yolculuğunda, ülkenin ekonomik refahını ve teknolojik sınırlarını geliştirmek için yeni bir adıma imza atıyor.

Banka Türkiye'nin yüzüncü yılında kendisini hem ulusal hem de uluslararası alanda lider, sürdürülebilir ve yenilikçi finansal çözümlerin tedarikçisi olarak konumlandırmayı hedefliyor. Dijital çağdaki paradigma değişimlerinin farkında olarak, finans sektöründeki dijital dönüşümü desteklemeyi ve Türkiye'nin ekonomik ve teknolojik açıdan kendine yeterliliği için çalışmalar gerçekleştirmeyi amaçlıyor. BankPozitif yeni yaklaşımında, müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak titizlikle hazırlanmış çevik ve kişiye özel çözümler öncelikli. Banka, öncü yenilikleri güçlü bir ürün portföyüyle birleştirerek Türkiye'nin ekonomik gidişatına güç katarken, bu misyonu, sosyal sorumluluğa önem veren, eğitimli, deneyimli ve etik odaklı bir çalışma ekibinin temelleri üzerine inşa etmeyi hedefliyor. Bireylerin ve işletmelerin tek bir dijital platformdan finansal işlemlerini daha hızlı, güvenli ve verimli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlarken, Türkiye çapındaki kapsamlı eğitim ve seminer çalışmaları aracılığıyla finansal okuryazarlığı geliştirmeyi ve proaktif katılıma teşvik etmeyi amaçlıyor. Aynı zamanda sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen banka, yeşil finansman ve sürdürülebilir yatırım olanakları sunarak, gelecek dönemde Türkiye'nin çevresel ve sosyal sorumluluk hedeflerine ulaşmasına öncülük etme gayesinde.

Türkiye Yüzyılı’nda, BankPozitif bir finans kurumu olmanın ötesinde, ekonomik vizyon ve inovasyonun yol göstericisi olarak da varlığını sürdürmeyi hedefliyor.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 26 Ağustos 2023 saat 12:00 ile 26 Ağustos 2023 saat 18:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 19 Ağustos 2023 saat 13:00 ile 19 Ağustos 2023 saat 16:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 20 Mayıs 2023 saat 17:30 ile 20 Mayıs 2023 saat 18:30 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 25 Şubat 2023 saat 12:00 ile 25 Şubat 2023 saat 12:30 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 21 Ocak 2023 saat 11:00 ile 21 Ocak 2023 saat 13:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 10 Aralık 2022 saat 10:30 ile 10 Aralık 2022 saat 17:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 12 Kasım 2022 saat 10:00 ile 12 Kasım 2022 saat 17:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak çalışmalar kapsamında 08 Ekim 2022 saat 08:00 ile 08 Ekim 2022 saat 21:00 arasında Kurumsal Sitemize erişimde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Son dönemde sahtecilik / dolandırıcılık maksadıyla Finans kuruluşlarının sahip olduğu sosyal iletişim kanallarında, aslında o kuruluşa ait olmayan sahte sayfalar/hesaplar üretilmektedir. Ancak bu sayfalar ilk bakışta bu ağlardaki tüm kullanıcıların anlayamayacağı şekilde manipüle edilmiş sayfalardır.

Bu sayfalarda maksat reklam veya tanıtımlar yapılması suretiyle veya beğeni toplamak, tıklanma oranlarını arttırmak veya kişilerin kişisel verilerini ele geçirmektir.

Bankamızın sosyal ağlarında yer alan sayfalarında reklam, kampanya, tanıtım veya kredi başvurusu gibi herhangir bir aktivite yer almamakta olup, müşterilerimizin ve müşteri adaylarımızın karşılarında “Bankpozitif” olarak gördükleri bu sayfalarda yer alan reklam,tanıtım ve kampanya blgilerindirmelerini dikkate almamaları ve görsel yada linkler üzerine tıklamamaları gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz.


Değerli Müşterilerimiz,

Bireysel İnternet Bankacılık uygulamamızı 31.12.2021 tarihinden itibaren süresiz olarak erişimine kapatıyor olacağız.

Bankamızdaki hesaplarınıza ait bilgi, işlem ve belge taleplerinizi www.bankpozitif.com.tr her zaman kurumsal sitemizde yer alan https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/MesajMerkezi üzerinden bize gönderebilirsiniz. En kısa sürede tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır.

Tüm soru ve sorunlarınız için https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/MesajMerkezi adresimizden bize ulaşabilirsiniz.

Yeniden Bireysel İnternet Bankacılığı uygulamamız kullanıma açıldığında siz değerli müşterilerimize sosyal ağlarımız da dahil olmak üzere bilgi vereceğiz.

Anlayışınız için teşekkür ederiz.

BankPozitif


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 25 Ekim 2021 Pazartesi günü 22:30-23:30 saatleri arasında İnternet https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/MesajMerkezi sayfamızın erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Değerli Müşterimiz,

Referans Faiz Oranları (IBOR) Reformu Hakkında Bilgilendirme Duyurumuz yayımlanmış olup aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz :

https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/BizKimiz/ozel_durum_aciklamalari_ve_duyurular


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 26 Nisan 2021 Pazartesi günü 04:30-05:00 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 04 Ocak 2021 Pazartesi günü 04:00-04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 4 Kasım 22:00 ile 5 Kasım 02:00 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 27 Temmuz tarihinde, 04:00 - 04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Değerli müşterimiz,

15.03.2020 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliği uyarınca, bankaların elektronik ortamda müşterilerine ileteceği hassas veri veya sır niteliğinde veri içeren her türlü ekstre, dekont, hesap özeti gibi bilgi ve dokümanların elektronik bankacılık hizmeti sunulan kanallar üzerinden gönderilmesi esastır.

Bu kapsamda 01.07.2020 tarihinden itibaren, hassas veri veya sır niteliğinde veri içeren bilgi ve dokümanlar e-posta adresinize gönderilemeyecektir.

Bankamızda kurumsal internet bankacılığı hizmeti bulunmamaktadır. Verilerinizin, finansal varlıklarınızın güvenliği ve her türlü yasal hakkınızın korunabilmesi için hassas veri veya sır niteliğinde veri içeren bilgi ve dokümanlar, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aracılığıyla tarafınıza gönderilecektir.

Hassas veri veya sır niteliğinde veri içeren dokümanları ancak siz istediğiniz sürece e-posta ile gönderebiliriz. Ancak, verilerinizin güvenliği açısından gerek Bankamıza ileteceğiniz gerekse de Bankamızca tarafınıza iletilecek bu tür bilgi ve dokümanları kişisel kullanıma bırakılmış e-posta ile almak/göndermek yerine, KEP aracılığı ile almayı/göndermeyi tavsiye ediyoruz.

Kep adresinin kullanımı, diğer soru ve sorunlarınız için KURUMSALBANKACILIK@bankpozitif.com.tr adresimizden bize ulaşabilirsiniz.

BankPozitif


Değerli müşterimiz,

15.03.2020 tarihinde yayımlanan yönetmelik gereği , bankaların hassas veri niteliğinde olan her türlü ekstre, dekont, hesap özeti hassas veri içeren bilgi ve dökümanların müşterilerilerine elektronik hizmet sunan kanallar üzerinden vermesi gerekmektedir.

Elektronik bankacılık hizmetlerimizi, www.bankpozitif.com.tr kurumsal sitemizde yer alan Bireysel İnternet Bankacılık uygulaması üzerinden almaya devam edebilirsiniz.

Bu kapsamda 01.07.2020 tarihinden itibaren tarafınıza gönderilen hassas veri niteliğindeki her türlü bilgi e-posta adresinize gönderilemeyecektir.

Kurumumuzla yapacağınız her türlü elektronik haberleşmede; yaygın olarak kullanılan ancak delil niteliği bulunmayan ve güvenliği tamamen kişisel kullanıma bırakılmış e-posta adreslerinin kullanılmamasını, bunun yerine kişisel verilerinizin ve finansal varlıklarınıza ait bilgilerin güvenliği ile her türlü yasal hakkınızın korunabilmesi için internet bankacılığımız yada kayıtlı e-posta adresi ( Kep) kullanmanızı öneririz.

Tüm soru ve sorunlarınız için https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/MesajMerkezi adresimizden bize ulaşabilirsiniz.

BankPozitif


Mevduat ve Katılım Fonunun Kabulüne, Çekilmesine ve Zamanaşımına Uğrayan Mevduat, Katılım Fonu, Emanet ve Alacaklara İlişkin Usul ve Esaslar" yönetmeliğine göre 2019 yılına ilişkin zamanaşımına uğrayan mevduat, katılım fonu, emanet ve alacaklar için hak sahipleri ve mirasçılarının 15.06.2020 tarihine kadar olan başvuru süresi, 02.06.2020 tarihli ve 31143 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun 29.05.2020 tarihli ve 9040 sayılı kararı ile 15.09.2020 tarihine kadar uzatılmıştır. Hak sahipleri ve mirasçılarına duyurulmaktadır.

BANKACILIK HİZMETLERİMİZE GÜVENLİ ERİŞİM İÇİN BİLGİLENDİRME

Bankpozitif; güvenliğinizi her şeyin üstünde tutuyor. Kişisel güvenlik ve gizliliğiniz için, siz değerli müşterilerimizin bize yardımcı olmasını bekliyoruz.

Kimlik Bilgilerinin Gizliliği

Kimlik kartınız veya ehliyetinizin taranmış görüntüsünü bilgisayar veya mobil cihazınızda bulundurmayınız. Kimliklerinizin kopyalarını güvenmediğiniz yerlere bırakmayınız/paylaşmayınız.

Şifrenin Gizliliği

İnternet kafeler, ortak kullanıma ve başkalarının erişimine açık bilgisayarlarda İnternet Şubesi işlemi yapmayınız. Oturumu kapatmadan bilgisayar başından ayrılmayınız. İnternet veya mobil oturumunuz açıkken, başka kişilerin bilgisayarınızı/mobil cihazınızı kullanmasına izin vermeyiniz.

Bilgilerin Güncelliği

Bankanızın size önemli durumlarda ulaşması gerekebilir. Bu nedenle cep telefonu ve e-posta bilgilerinizin, bankanızın kayıtlarında güncel olarak saklandığından emin olun. Bilgilerinizi güncellemek için çağrı merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

3. Şahıslarla İletişim

Sizi arayan ve kendilerini avukat, polis, savcı, bankacı, sigortacı gibi tanıtan, sosyal medya/e-posta üzerinden arkadaşınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Dolandırıcıların, sosyal medya kanalları (Facebook, Instagram vb.) üzerinden bankalara ait görünecek şekilde tasarlanmış hesaplar üzerinden kimlik bilgilerinizi, şifrenizi veya bazı güvenlik sorularının cevaplarını (anne kızlık soyadı vb.) istedikleri bilinmektedir. Size ait banka hesabınızla ilgili bilgi isteyen, sizden bir nedenle bilmediğiniz bir hesaba para göndermenizi isteyen kişilere inanmayınız ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız.

Uygulamanın Doğruluğu

SMS, e-posta ve sosyal medya üzerinden yönlendirildiğiniz veya arama motorları üzerinden giriş yaptığınız web sitelerinin adreslerini ve sertifikalarını mutlaka kontrol ediniz. Resmi olmayan uygulama mağazalarından veya internet sitelerinden indireceğiniz uygulamalar nedeniyle telefonunuza virüs bulaşabilir. Ayrıca, telefon rehberiniz, size gelen SMS’ler ve bankacılık bilgileriniz ele geçirilebilir. Bankamız web sitesine, internet tarayıcısının adres çubuğuna "www.bankpozitif.com.tr" yazılarak erişim tercih edilmelidir. Mobil Bankacılık uygulaması, kullandığınız akıllı telefonun mağazasından (Apple Store, Google Play Store) yüklenmelidir. Sertifikada sorun görürseniz kesinlikle işlem yapmayınız. Uygulamanızın güncelliğini sağlayınız.

Anti-Virüs Kullanımı

Bankamız kişisel bilgilerinizi sizden e-posta yoluyla talep etmemektedir. Tanımadığınız kişilerden gelen e-postaları açmayınız ve e-postalarınızı virüs tarama programı ile kontrol ediniz. Kullandığınız anti-virüs programının güncelliğini sağlayınız.

VPN Kullanımı

Bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda herhangi bir VPN uygulaması kullanıyorsanız, e-bankacılık işlemleriniz için güvenlik riski taşıdığını bilmelisiniz. VPN uygulamasının aktif bağlantısının olup olmadığını e-bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirmeden kontrol ediniz.

Bluetooth Kullanımı

Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları kabul etmeyiniz. E-bankacılık kanallarını kullanırken, Bluetooth uygulamasının kapalı olmasını sağlayınız. Daha fazla bilgi almayı asla ihmal etmeyin, sadece riskleri ve önlemleri bilirseniz güvende olabilirsiniz. Karşılaştığınız tüm sorunlar ve şüphelendiğiniz durumlarda, güvenliğiniz için lütfen https://www.bankpozitif.com.tr/Tr/MesajMerkezi üzerinden bizimle iletişime geçiniz.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 06 Nisan 2020 tarihinde, 04:00-04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 18 Aralık 2019 tarihinde, 04:00 - 04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 30 Haziran 2019 tarihinde, 01:00 -01:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Kurumsal İnternet Bankacılığı uygulamamız bakım ve yenileme çalışmaları nedeni ile geçici olarak erişime kapatılmıştır. Çalışmalar tamamlandığında uygulamamızı yeniden erişime açacağız.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 09 Kasım 2018 23:00 ile 10 Kasım 2018 23:00 saatleri arasında Kurumsal İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 23 Şubat 2018 22:30 ile 24 Şubat 2018 03:00 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 04 Ocak 2021 Pazartesi günü 04:00-04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 20 Ocak 2018 01:00 ile 20 Ocak 2018 01:10 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

02.01.2018 tarihinde yürürlüğe giren, "Bireysel Müşterilerce Yapılan Başvuruları Değelendirmede Bankaların Uymaları Gereken Asgari Esas ve Usuller " hakkında düzenleme kapsamında bu duyuru siz değerli müşterilerimizin bilgilendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır.

Bankamıza ileteceğiniz her türlü talep, şikayet, itiraz, memnuniyet ve önerilerinizi kurumsal sitemizde yer alan "Soru ve Talepleriniz" sayfası aracılığı ile gönderebilirsiniz. Aynı zamanda 44 44 365 numaralı iletişim numaramızı arayarak ya da aşağıda bulunan bankamız Genel Müdürlük adresine posta yolu ile gönderebilirsiniz. Şube hizmetimiz bulunmamaktadır.

Aşağıda detayları verilen türde talep/ başvuruların yanıtlanması bankamızın inisiyatifinde olup, bunun dışında kalan tüm başvurular (ilgili düzenlemenin 9.maddesi kapsamında olmak koşulu ile) en geç 30 gün içerisinde yanıtlanmaktadır. Bu sürenin detaylı inceleme ve benzer nedenler ile uzaması halinde nihai olarak yanıt verebileceğimiz tarih hususunda ayrıca siz değerli müşterilerimizi bilgilendirmekteyiz.

  • Sebebi anlaşılamayan, ayırt edici kimlik bilgisi yer almayan veya iletişim bilgisi bulunmayan başvurular,
  • Bankacılık faaliyetleri ile ilgili olmayan başvurular,
  • Tüzel kişiler tarafından yapılan başvurular,
  • Vekaletname olmaksızın müşteri/başvuru sahibi dışında yapılan başvurular,
  • Yargı sürecinde yer alan başvurular,
  • Küfür ve hakaret içeren başvurular,
  • Kayıtlı telefon aracılığı ile anında çözümlenen başvurular,

Önemle belirtmek isteriz ki Bankamıza ilettiğiniz soru/sorun veya talebin bankamızca kısmen veya tamamen olumlu karşılanamaması halinde dilerseniz bankamız yanıt tarihini izleyen altmış gün içinde yazılı iletişim kanallarından ya da e-Devlet Kapısı uygulaması üzerinden Türkiye Bankalar Birliği hakemliğine başvurabilirsiniz

Genel Müdürlük Adresimiz : Rüzgarlıbahçe Mah. Kumlu Sok. No:3/2 34805 Beykoz/İstanbul


24.11.2017 tarihinde, nitelikli yatırımcılara 120 gün vadeli, 56.000.000.- TL. nominal değerinde finansman bonosunun ihracını başarı ile gerçekleştirdik.

Ülkemizde sermaye piyasamızın gelişmesi ve derinleşmesine yönelik çeşitli etkinlikler yapan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Türkiye Sermaye Piyasaları Kongresi’nin ikincisini bu yıl, 14-15 Kasım 2017 tarihlerinde Wyndham Grand İstanbul Levent Oteli’nde düzenleyecektir.

Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın, bu yıl da Kongreyi onurlandırması beklenmektedir. Kongrenin ana temasının “Geleceğimiz İçin Büyüme” olarak belirlenmiştir.

Katılımcılar, Kongre’deki tüm panellere ve eğitimlere ücretsiz katılacaktır.

Detaylı bilgiye : www.sermayepiyasalarikongresi.org.tr adresinden ulaşabilirsiniz.


Size daha iyi hizmet verebilmek adına sistemlerimizde yapılacak geliştirmeler nedeni ile 26 Eylül 2017 17:30 ile 21.30 saatleri arasında Mobil Bankacılık ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek adına sistemlerimizde yapılan çalışmalar nedeni ile zaman zaman kesintler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 04 Ocak 2021 Pazartesi günü 04:00-04:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesintiler yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz. Size daha iyi hizmet verebilmek adına sistemlerimizde yapılacak geliştirmeler nedeni ile 27 Ocak 2017 18:00 ile 28 Ocak 2017 18.00 saatleri arasında Mobil Bankacılık ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 16 Aralık 2016 22:30 ile 17 Aralık 2016 02:30 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Değerli Kredi Müşterilerimiz; Bankamız ile imzalamış olduğunuz bireysel kredi sözleşmelerinde "Bankamızın Defter ve Kayıtlarının Delil Teşkil Etmesi" başlıklı madde, haksız şart oluşturacağı gerekçesi ile lehinize sözleşmenizden çıkarılmıştır. Bilgilerinize sunarız.

BankPozitif olarak 15 Temmuz 2016 tarihinde ülkemiz halkına ve demokrasimize saldırı niteliği taşıyan kanun dışı girişimi şiddetle kınıyoruz.

Tüm ulusumuza geçmiş olsun dileklerimizi sunarken, suçlulara karşı direnirken hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet ve yakınlarına başsağlığı, yaralananlara acil şifalar diliyoruz.

Saygılarımızla


Kişisel veri nedir?

Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişilere ait her türlü bilgiyi ifade etmektedir.

Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri belirlemek amacıyla 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, kişisel verilerin kaydedilmesi ve işlenebilmesi için, kanunda sayılan haller dışında, veri sahibinin rızasının alınması gerekmektedir.

Kişisel verilerin işlenmesi için rıza gerektirmeyen durumlar hangileridir?

Kişisel verilerin işlenmesi için aşağıdaki durumlardan herhangi birinin varlığı halinde kişinin rızası gerekmemektedir.

  • Kanunlarda açıkça öngörülmesi
  • Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması.
  • Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
  • İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması
  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması.
  • İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.

Kişisel verilerinizi hangi amaçlarla alıyoruz?

Kişisel verileriniz, başta 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ile 6362 sayılı Sermaye Piyasası kanunu olmak üzere, bu kanunlara ilişkin ikincil mevzuat ve diğer ilgili mevzuat kapsamında, işlem sahibinin veya konuya taraf olan gerçek kişilerin kimliğini tespit etmek; elektronik kanallar veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek; mevzuat, BDDK, SPK TCMB ve diğer otoritelerce, başvuru sahipleri, bankanın müşterileri, teminat veren kişiler, ortaklar, gerçek faydalanıcılar veya yetkili/temsilciler, bankanın ziyaretçileri, banka tarafından sunulan web sitelerinin ziyaretçileri ve diğer gerçek kişiler için öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak; talep edilen / diğer bankamız ürünlerini, hizmetlerini ve kampanyalarını sunabilmek, bankamız ürün ve hizmetlerine ilişkin yaptığınız başvuruları sonuçlandırabilmek ve akdedilecek sözleşmelerin gereğini yerine getirmek amacıyla alınmakta ve işlenmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar nelerdir?

Bankalar müşteri sırrının korunması konusunda Bankacılık Kanunu kapsamında oldukça sıkı kural ve denetimlere tabidir. Bu anlamda kişisel verileriniz ancak Bankacılık Kanunu’nda izin verilen kişi veya kuruluşlarla, imzalanan sözleşmeler çerçevesinde paylaşılmaktadır. Bu kapsamda kişisel verileriniz yalnızca 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 73’üncü maddesinin dördüncü fıkrası çerçevesinde, söz konusu maddede sayılan finansal kuruluşlar ve diğer üçüncü kişiler; BDDK, SPK, TCMB gibi kamu tüzel kişileri; ana hissedarımız, doğrudan / dolaylı yurtiçi / yurtdışı iştiraklerimiz; bankacılık faaliyetlerimizi yürütmek üzere hizmet aldığımız kuruluşlar, Bankamıza değerleme, derecelendirme ve bağımız denetim hizmeti veren kuruluşlarla paylaşılabilmektedir. Bankacılık Kanunu’nda ve ilgili diğer kanunlarda bu konuda verilmiş olan yetkiler haricinde kişisel verilerinizi üçüncü taraflarla paylaşılması ancak açık rızanızın olması halinde mümkündür.

Kişisel verilerin toplanma yöntemleri nelerdir?

Kişisel verileriniz Bankamız genel müdürlük birimler, internet şubesi, Bankaların Destek Hizmeti Almalarına İlişkin Yönetmelik gereğince Bankamızın hizmet aldığı kuruluşlarca ve çağrı merkezi gibi kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamda toplanabilir.

Kanun uyarınca haklarınız nelerdir?

Kanun uyarınca Bankamıza başvurarak, kişisel verilerinizin;

  • işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • işlenmişse bilgi talep etme,
  • işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
  • eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde düzeltilmesini isteme,
  • Kanunun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • aktarıldığı 3. kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
  • münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Veri Sorumlusu : BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş.

Mersis No : 0854012611200011



Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 13 Mayıs 2016 23:00 ile 14 Mayıs 2016 02:00 saatleri arasında İnternet Sitemiz ve İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

GSM operatörleri, 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren, SIM kartı ve cihazı uyumlu müşteriler için 4.5G mobil iletişim altyapısını kullanmaya başlayacaktır.

SIM kartlarını, 4.5G ile uyumlu SIM kartlarla değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına girişi aşamasında, SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilecektir.

İnternet ve mobil bankacılığa girişte SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin size iletilememesi durumunda Mesaj Merkezi üzerinden bizimle iletişime geçerek sms ile tek kullanımlık şifre iletilmesi için onay verebilirsiniz.

Burada belirtilen iletişim kanalları haricinde; e-posta, SMS veya telefonla yapılan aramalarla sizden bilgi talep eden kişilere itibar etmeyin.

Saygılarımızla,


20.10.2015 tarihli açıklamamızda; Bankamız ve Eurasian Bank JSC arasında, bağlı ortaklığımız JSC BankPozitiv Kazakhstan hisselerinin tamamının satışına yönelik satış sözleşmesi imzalandığı ve satış işleminin gerekli resmi onayların alınmasının ardından tamamlanacağını kamuoyuna duyurmuştuk.

30.12.2015 tarihi itibarıyla, Kazakistan'daki düzenleyici kurumlardan resmi onaylar alınmış olup JSC BankPozitiv Kazakhstan hisselerinin tamamının EurasianBank JSC'ye devir ve tescil işlemi 26.265.782 USD (75.245.530 TL) karşılığı bedel ile tamamlanmıştır.

Kazakistan para birimi olan Tenge'nin USD ve TL karşısındaki değeri son yıllarda önemli ölçüde düşmüş, JSC BankPozitiv Kazakhstan'daki yatırım değeri de buna bağlı olarak önemli ölçüde değer kaybına uğramıştır. Bağlı ortaklığımızın satışı sonucu gerçekleşen zararın büyük kısmı bu nedenle oluşmuştur. Bağlı ortaklığımız ile ilgili olarak, önceki yıllara ait finansal tablolarda ayrılan değer düşüş karşılıkları hariç olmak üzere, 2015 yılı içerisinde, değer düşüş karşılığı ve satış bedeli zararı kaynaklı olarak toplam 108.531.685 TL zarar gerçekleşmiştir.

JSC BankPozitiv Kazakhstan'ın satışı sonrası, düşük getirili olan finansal duran varlığımızın aktif yapımızdan çıkması ve satıştan elde edilen kaynağın daha yüksek getirili aktiflerin yaratılmasında kullanılacak olması nedeni ile aktif ve gelir yapımızın daha güçlü olacağı değerlendirilmektedir.


Hisselerinin tamamına sahip olduğumuz JSC BankPozitiv Kazakhstan’ın satışına yönelik olarak Eurasian Bank JSC ile sözleşme imzaladık. İştirakimizin satış süreci, hisselerin devri için gereken resmi izinlerin alınması ile tamamlanacaktır.

2007 yılında JSC BankPozitiv Kazakhstan’ı satın alarak Kazakistan’da faaliyete başladık. Arada geçen zaman içerisinde Kazakistan bankacılık düzenlemelerinde yaşanan değişim, ülke risk profilindeki artış ve ülke bankacılık piyasasında iştirakimizin büyüme potansiyelinin sınırlı olması dolayısıyla JSC BankPozitiv Kazakhstan'ın stratejik öneminin kalmadığı değerlendirilmiştir. Bu sebeple iştirakimize son dönemde ilgi gösteren kurumların talepleri dikkate alınmış ve satış için gerekli koşullar oluşmuştur.

Kazakistan'da yer alan iştirakimizin satışı, Türkiye’deki faaliyetlerimizde bir değişiklik yaratmayacak olup, mevcut kaynaklarımız tamamen Türkiye'deki faaliyetlere yoğunlaşacaktır.


Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 9 Ekim 2015 23:00 ile 10 Ekim 2015 02:00 saatleri arasında İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 5 Haziran 2015 22:00 ile 6 Haziran 2015 02:00 saatleri arasında İnternet Bankacılığı erişiminde kesinti yaşanacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Edindiğimiz bilgiye göre http://xxxxbank.mobilaktivasyon.com adresini içeren SMS'ler gönderiliyor ve PC ya da Android işletim sistemli telefon üzerinden tıklandığında bankaya özgü içerik ile "Uygulamayı Kur" seçeneğinin bulunduğu sayfalara yönlendiriliyor. Bu tip bir mesaj almanız durumunda özellikle android işletim sistemine sahip telefon kullanıcısıysanız (Samsung, HTC, Sony, vb.) SMS bilgilendirmelerine daha hassas davranmanız yararlı olacaktır. Ayrıca saldırı amaçlı gönderilen adresin http://bankpozitif.mobilaktivasyon.com ya da başka bir isimle size ulaşabileceğini hatırlatarak bu tür bildirimlerde her zaman tedbirli davranmanızı rica ederiz.

31 Mart 2015 tarihi itibarıyla hazırlanan BDDK konsolide olmayan mali tablolara göre BankPozitif'in aktif büyüklüğü 2,001 milyon TL, özkaynak büyüklüğü ise 428 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönem itibarıyla toplam kredilerin toplam aktif içerisindeki payı ise % 67 olup, sermaye yeterlilik oranı da % 18.82 olarak gerçekleşmiştir.

"BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş. B Tipi Likit Fon'un" tasfiye edilmesi talebi, Sermaye Piyasası Kurulu'nun 27/02/2015 tarih ve 260 sayılı izni ile uygun bulunmuştur.

Size daha iyi hizmet verebilmek için yapılacak geliştirmeler nedeni ile 12 Mart 2015 22:00 ile 13 Mart 2015 01:00 saatleri arasında İnternet Bankacılığı erişimi sağlanamayacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

31 Aralık 2014 tarihi itibarıyla hazırlanan BDDK konsolide olmayan mali tablolara göre BankPozitif'in aktif büyüklüğü 1,851 milyon TL, özkaynak büyüklüğü ise 428 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönem itibarıyla toplam kredilerin toplam aktif içerisindeki payı ise % 66 olup, sermaye yeterlilik oranı da % 20.71 olarak gerçekleşmiştir.

Yeni Sermaye Piyasası Kanunu kapsamında, Sermaye Piyasası Kurulu’nun i-SPK-52.2 (07/03/2014 tarih ve 7/215 s.k.) Sayılı İlke Kararı’na göre İstanbul Takas ve Saklama Bankası A.Ş. (Takasbank) tarafından işletilen “Türkiye Elektronik Fon Dağıtım Platformu’ nda (TEFDP) işlem görecek yatırım fonlarının alım-satım işlemleri 09/01/2015 tarihinde TEFDP üzerinden gerçekleştirilecektir.

TEFDP tek bir yatırım hesabıyla özel şartlara tabi olan yatırım fonları hariç olmak üzere, Sermaye Piyasası Kurulu’nun izniyle kurulmuş olan ve sermaye piyasamızda faaliyette olan tüm yatırım fonlarına erişim imkanı sağlayan elektronik bir platformdur.


Bankamızın 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu kapsamında sahip olduğu aşağıdaki yetki belgeleri, Bankamızın talebi ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun 30.12.2014 tarih 36 sayılı toplantısında verdiği onay ile iptal edilmiştir.


İptal edilen SPK Yetki Belgeleri

  • Halka Arza Aracılık
  • Portföy Yöneticiliği
  • Yatırım Danışmanlığı

30 Eylül 2014 tarihi itibarıyla hazırlanan BDDK konsolide olmayan mali tablolara göre BankPozitif'in aktif büyüklüğü 1,959 milyon TL, özkaynak büyüklüğü ise 491 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönem itibarıyla toplam kredilerin toplam aktif içerisindeki payı ise % 67 olup, sermaye yeterlilik oranı da % 21.96 olarak gerçekleşmiştir.

Kaynağı belirsiz Sanal Özel Ağlara bağlandığınızda (Virtual Private Network, VPN) bilinmeyen bir ağ ve kullanıcı vasıtasıyla internete ulaştığınız için tüm internet trafiğinizin izlenebilir ve yönlendirilebilir. Bu nedenle bu tür bir bağlantı kullandığınızda şifrelerinizi ve kişisel diğer önemli bilgilerinizi kaybetme riskiniz olduğunu önemle hatırlatır, şifre gerektiren işlemlerinizi bu yöntem ile gerçekleştirmemenizi öneririz.

Sanal Özel Ağ bağlantıları (Virtual Private Network, VPN) uygulamalarının kullanıldığı bilgisayar ve cihazlar üzerinden BankPozitif dijital kanallarına erişiminizde, bu kullanımdan kaynaklanan her türlü risk ve problemin size ait olduğu bilgisini paylaşmak isteriz.